2012-12-11

på torsdag smäller det!





















vi har en bra grej på jobbet. varje år innan julfesten kör vi ett konstlotteri. man betalar 600 kronor för ett år och företaget går in med lika mycket. och man vinner alltid något för minst 600 kronor.
det spännande är på vilken tur i ordningen ens namn ropas upp och när man får välja på alla fina grejer som just nu står ute i ljusgården för allmän beskådan sedan en vecka.
jag har en del printar och tavlor på väggarna hemma och detta året har jag spetsat in mig på prylar.
här är min i topp 12.
hjälp mig. det är så MÅNGA fina saker i år.
vilken skulle du ta om ditt namn drogs först av alla?
smoke golvvas/ holmegaard

nappula / matti klenell/iitala

patina/ broberg&ridderstråle

crystal/christoper gray

marmorbricka/hay

flax lamp/droog

bougeoir family/sentou

duck and duckling/hans bølling

la pera/enzo mari

kubus svart/ mogens lassen/by lassen

sarpaneva 3,0 L/timo sarpaneva/iitala
piani/ flos



5 kommentarer:

  1. Svårt, jag hade nog valt patina/ broberg&ridderstråle

    SvaraRadera
  2. Defintivt oljelampan fr Patina lr gjutjärnsgrytan från Ittala! Shit vilka fina grejer! Vad inspirerad jag blir! Vilket fantastisk grej. Vem gör inköpen?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina saker! marmorbrickan står högt på min önskelista. precis som patina/ brobergg§ribberstråle

    SvaraRadera

hej!
vad skoj att du vill säga något!
på grund av spam som just nu trillar in så behöver jag veta att du inte är en robot. hoppas det är okej!