2012-02-26

isolat.





gissa sjukdomen.
två av oss fem än så länge. vi som trodde att våra barn var immuna.
nope. det var dom inte.
fast det har varit hyfsat okej i allafall. den där minsta vildaste har den goda smaken att kräkas på natten. även ifall det är jobbigt att byta sängkläder i omgångar så får man det i ett koncentrat så att säga – allt i spjälsängen istället för i legolådor, på vardagsrumsmattor eller i besticklådor och andra olämpliga ställen som han brukar vistas runt och i.
alla mattor ligger ihoprullade och soffan är väl omstoppad av täcken.
nu ligger den minsta däckad av feber som jag hoppas är den sista dödstöten mot viruset.
och sen så håller jag alla tummar jag har att vi övriga klarar oss. har ett dygn kvar innan dom obligatoriska 48 timmarna är avklarade.
faktiskt är jag inte riktigt lika impad av att kräkas med näsan som lillasyster skryter med att hon gjorde på dagis i fredags.
näskräk.
fräckt?

3 kommentarer:

  1. Krya på er.

    Jag har tyvärr alldeles färskt i minnet hur hela familjen blev sjuka en efter en i samma äckelpäckelsjuka för 2 år sedan. Vi var isolerade över en vecka här hemma och det var det värsta jag varit med om. Att må så dåligt och springa och hjälpa de andra som också var dåliga. Blääääää. Hoppas aldrig mer....

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Her i huset ar minstemann akkurat vært gjennom det samme. Nå venter vi andre på om vi må gjennom dt samme eller om vi slipper denne gangen. Vi krysser fingrene...:) god bedring til dere!

    SvaraRadera
  3. Vi lyckades få hela kitet förra veckan när vi var i fjällen - inte kul alls! Hela veckan blev förstörd på nåt vis eftersom det hela tiden var någon som var sjuk...

    Hoppas ni har piggelinat på er nu!

    SvaraRadera

hej!
vad skoj att du vill säga något!
på grund av spam som just nu trillar in så behöver jag veta att du inte är en robot. hoppas det är okej!