2010-03-30

ljuset är tillbaka och silverpäronet har fått vingar.


det är skit att gå upp en timme tidigare på morgonen. det är mörkt och bara för några dagar sedan var klockan kvart över fem när min mobil vaknar.
barnen får tjatas upp och själv tycker jag nästan att det gör fysiskt ont att resa sig upp ur sängen.
men en sak är bra. kvällarna blir längre. och man hinner, om maten går snabbt, vara ute och leka en stund innan man ska sova. igår påskpyntade vi silverpäronet. fint blev det.
undrar om man gör så här i hela landet eller om det är något speciellt för göteborgstrakten?
jag vet att det inte existerade påskfjädrar i träd utomhus när jag var liten iallafall.
hur som helst är det bra att det finns nu!

och när man är ute och leker med sina leksaker som legat i lekstugan hela vintern har man ju såklart glömt bort vad nu denna röda tingest var?

ja, va sjutton ÄR det?

4 kommentarer:

  1. man får fokusera på kvällarna helt enkelt. det är finfint att det är ljust längre...
    och jag tror att det där med påskpynt utomhus är väl som med allt annat...det blir bara mer o mer, folk går bara längre å längre med allt...vänta du bara. snart har man midsommarstång både inne o ute oxå;) det är finemang vilket som tycker jag;)

    SvaraRadera
  2. Så fina vingar!

    Vi har gjort likadant på hängsälgen!
    Kul med påskpyssel tycker både jag och barnen!

    SvaraRadera
  3. Brukar hänga ägg i glada färger i min uppstammade kaprifol. Missat allt påskpyntande i år, har bara varit ute i trädgården och rensat skräp.
    Glad Påsk
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder! Hur gör man för att få dem sådana?

    SvaraRadera

hej!
vad skoj att du vill säga något!
på grund av spam som just nu trillar in så behöver jag veta att du inte är en robot. hoppas det är okej!