2009-12-21

snövabbardan.





vi var hemma idag. jag och minsta skruttan. det var inte bara misär och sjukdom. också väldigt mysigt. snön låg fint på marken och storasyster åkte pulka på dagis. äntligen!
jag matade fåglar och kände mig som en pensionär när jag stod och glodde ut genom köksfönstret om vilka arter som fanns, och vad skatorna var taskiga och den lilla rödhaken. stackars!
sen fick lillassyster mer feber, vi hämtade storasyster på dagis. som också fick feber igen, som efter ett besök hos doktorn visade sig vara halsfluss.
nu penicillin. då borde ju hon bli frisk tillslut.
till jul. kanske?
sen åt vi pasta och misärköttbullar. (egentligen barnens köttbullar, man tar fram klockan 21 på kvällen, när man inte orkar fixa något annat).
och livet var lite mer som vanligt igen.

3 kommentarer:

  1. God Jul på er trots sjukdom. Stackars små barn :(

    Ni har så fint hus. Älskar dina inne-bilder.

    SvaraRadera
  2. Magiska bilder!.
    Ha en fin och gla´jul!

    SvaraRadera
  3. Ojoj så fint ni har det så här på årets slut. Inte kan det bli bättre..
    Ha ett Gott slut och ett gott Nytt
    Annika

    SvaraRadera

hej!
vad skoj att du vill säga något!
på grund av spam som just nu trillar in så behöver jag veta att du inte är en robot. hoppas det är okej!