2009-08-30

jag kan inte välja bort!


klicka på bilden för att se allt jag tjatar om!
tänkte lägga in någon bild från trädgården, så som den ser ut nu. men jag kan inte sålla!
allt är så fint just nu. i uterummet står numera chilin, physalisen och paprikan tillsammans med pelargonierna, så att dom inte ska frysa om fötterna om natten. det blir fint. nästan som ett växthus.
kaprifolen över grinden har fått fnatt och blommar som bara den! under ligger lillasyster i vagnen och sover middag.
jag köpte några höstanemoner i lördags och planterade. svagt rosa och vita. en blomma som är otroligt vacker, tycker jag. det är skoj med lite blommor på höstkanten med.
det kommer fortfarande fram nya bekantskaper, en lila klematis har plötsligt bestämt sig för att titta fram under akacian, bakom tujan som den klättrar i.
har googlat lite- jackmanii, troligtvis.
dom olika benvedarna börjar ändra färg. snart kommer det nog se helt annorlunda ut!

6 kommentarer:

  1. anemon är ett av de finaste ord jag vet. helst ska det uttalas på sådan där riktig finlandssvenska, då blir det ännu finare.

    SvaraRadera
  2. Du har ju så underbara bilder!Förstår att det inte går att välja!

    Visst är det kul att få se vad som dyker upp när man har ny trädgård. Tyvärr var det inte så mycket roliga överraskningar för oss den här gången... :( Vi har en ganska illa skött, trist trädgård med fantastisk potential, så vi får väl se vad det blir!

    SvaraRadera
  3. Höstanemoner är bland det vackraste jag vet. Ni har en fantastisk trädgård, härligt.

    SvaraRadera
  4. Nu ska jag använda ett klyschigt uttryck, faktum är att jag sitter här å fnittrar lite...men faktiskt: Din blogg är som godis för ögat. och då menar jag inte det gula hårda godiset i påskägget från firman, som ingen vill ha...nej, jag menar chokladen, de finaste pralinerna och de godaste små rosa å röda å gröna karamellerna...
    Fantastiska bilder!

    SvaraRadera
  5. mustafa! long time no seen. hoppas allt är bra. ja visst är ordet vackert. och ordet "mamma" visst är det fint och mjukt!?
    hello: väldigt spännande är det!
    ni andra: TACK!

    SvaraRadera

hej!
vad skoj att du vill säga något!
på grund av spam som just nu trillar in så behöver jag veta att du inte är en robot. hoppas det är okej!